شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » دادستانی کل افغانستان ده‌ها نفر را به اتهام جرایم انتخاباتی‌ بازداشت کرد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس،‌ جمشید رسولی، سخنگوی دادستانی کل افغانستان امروز پنجشنبه ۲۴ جوزا/خرداد در یک نشست خبری گفت تاکنون در این اداره ۲۴ پرونده در ارتباط را جعل شناسنامه، فروش شناسنامه‌های برچسب خورده و سرقت برچسب‌های انتخاباتی تشکیل شده است.

وی گفت: در ارتباط با این پرونده‌ها ۵۸ متهم بازداشت شده و تحت توقیف قرار دارند.

ثبت نام رای‌دهندگان انتخابات افغانستان روز ۲۲ جوزا/خرداد در مراکز ولایات و ولسوالی‌های این کشور پایان یافته است. قرار است در انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی افغانستان، رای‌دهندگان با استفاده از شناسنامه‌های برچسب خورده رای بدهند.

در این مرحله خبرهایی از جعل شناسنامه و فروش آنها منتشر شد و امروز دادستانی کل افغانستان گزارش خود از بررسی این شکایات را ارائه کرد.

رسولی گفته است که بیشتر متهمین بازداشت شده کسانی هستند که می‌خواستند شناسنامه‌های جعلی را ثبت کرده و برچسب انتخاباتی به آنها نصب کنند.

همچنین به گفته وی، متهمینی از کارمندان اداره ثبت احوال نفوس نیز بازداشت شده‌اند که قصد داشتند برچسب‌های انتخاباتی را به سرقت ببرند.

این قضایا در ولایات لغمان، ننگرهار، هرات، قندوز، قندهار، فاریاب، سرپل، پروان، خوست، پکتیا، بادغیس و کابل رخ داده است.

سخنگوی دادستانی کل افغانستان می‌گوید با توجه به اهمیت پروسه انتخابات، پرونده‌های جرایم انتخاباتی را با جدیت بررسی خواهند کرد.

به گفته وی، هیچیک از نامزدان احتمالی انتخابات در بین متهمین نیستند اما پس از بررسی قضایا تمام افراد مرتبط با این جرایم بازداشت و مجازات خواهند شد.

به اساس قوانین افغانستان، تخلف و تخطی‌های انتخاباتی از سوی کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی بررسی می‌شود و در صورتی که این تخلف‌ها جرم شمرده شود، قضیه به دادستانی و نهادهای قضایی سپرده می‌شود.

دادستانی کل افغانستان می‌گوید دادستان‌های این کشور آموزش‌های مخصوص در بخش رسیدگی به جرایم انتخاباتی دیدند.

برای شرکت در انتخابات پیش‌روی افغانستان بیش از ۶ میلیون رای‌دهنده و بیش از پنج هزار نامزد احتمالی ثبت نام کردند.

به نوشته بی بی سی، انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی افغانستان قرار است به تاریخ ۲۸ میزان/مهر سال جاری برگزار شود.

/انتهای پیام/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان