شما اینجا هستید
اخبار » هندی‌ها «خان‌عبدالغفارخان» را گاندی می‌نامند

«نارندار مودی» نخست وزیر کشور هندوستان در مراسم افتتاح ساختمان جدید شورای ملی افغانستان گفت: من به نمایندگی مردم هندوستان اینجا آمده‌ام تا این مسکن را به مردم و نمایندگان مردم افغانستان اهداء کنم.

وی افزود: من از سران کشور افغانستان تشکر می‌کنم که نام این ساختمان را «آتل بلاک» انتخاب کرده‌اند، و ساختمان یاد شده نشان دهنده احترام به دوستی کشور هندوستان و افغانستان است.

مودی گفت: من خوشحالم که این ساختمان را به عنوان یک تحفه کوچک به شما تقدیم کنم.

هندی‌ها خان عبدالغفار خان را گاندی می‌نامند

نخست وزیر هندوستان اضافه کرد: افغان‌ها در جنگ‌های سرحدی با هندوستان همکاری‌های زیادی کرده‌اند و از «خان عبدالغفار خان» در هندوستان به عنوان یک گاندی سرحدی یاد می‌شود.

وی تصریح کرد: ما افتخار می‌کنیم با افغانستان ایستاده‌ایم و همکاری می‌کنیم، و بند سلما به زودی افتتاح خواهد شد و نیازمندی‌های زیادی از افغان‌ها را برطرف خواهد کرد.

نخست وزیر هند با بیان اینکه تحصیلات جوانان افغانستان در هندوستان ادامه می‌یابد، افزود: ما کوشش می‌کنیم زمینه‌های تحصیل بیشتر را برای آنان مهیا سازیم.

وعده ۵۰۰ بورسیه هند به خانواده شهدای افغانستان

وی تصریح کرد: من از طرف خود برای خانواده های شهدا افغانستان ۵۰۰ بورسیه تحصیلی در هندوستان اعلام می‌کنم و این بورسیه‌ها بزودی عملی خواهد شد.

مودی افزود: کشور افغانستان از مردم ما مثل مردم خود حفاظت کرده است و ما در جاهای دیگر احساس خطر می‌کنیم و وقتی که در بین افغانها هستیم، احساس آرامی داریم.

به گفته نخست وزیر هند، بعضی‌ها فعالیت‌های ما و دوستی ما و افغانستان را خوش ندارند و اگر مردم افغانستان و هندوستان با هم یکی باشند، کسی نمی‌تواند به ما ضرر برساند.

هند و افغانستان همیشه با هم دوست خواهند بود

وی در ادامه گفت: افغان‌ها و هندوها هیچ کدام علیه همدیگر کاری را انجام نداده‌اند و این در طول تاریخ گذشته نمایان بوده است و خواهد بود که ما همیشه باهم دوست هستیم و خواهیم بود.

نارندار اضافه کرد: همه اقوام در افغانستان افتخار کنند که افغان هستند و این افغانیت خود را باید حفظ کنند، مردم افغانستان نباید به خواست‌های دیگران کشور را بسوی ویرانی و بدبختی بکشانند.

رشد نوشت: نخست وزیر هند در پایان خاطر نشان کرد حقوق همه افغانها باید حفوظ باشد، و دیگر وقت آن رسیده است که افغانها با هم یکی شده و در برابر تروریست مبارزه کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان