شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » هیاتی از امریکا و سازمان ملل به کابل می آید

قرار است هیاتی از امریکا و سازمان ملل برای تطبیق مفاد موافقت‌نامه‌ صلح بین حکومت افغانستان و حزب اسلامی حکمتیار به کابل بیاید.
کمیسیون مشترک اجرایی توافقنامه صلح و روز یک‌شنبه در ارگ ریاست‌جمهوری نخستین جلسه خود را برگزار کرد.
محمدامین کریم، رییس هیات مذاکره‌کننده حزب اسلامی که عضویت کمیسیون مشترک اجرایی تطبیق موافقتنامه صلح را نیز دارد، به صدای امریکا گفته که تمامی موضوعات مرتبط به ماده‌های توافق‌نامه صلح زمان‌بندی شده است.
به گفته وی، در راس این ماده‌ها رفع تعزیرات وضع شده علیه گلبدین حکمتیار قرار دارد و قرار است که طی دو سه روز آینده دولت افغانستان از کشورها و سازمان‌های ذی‌ربط درخواست کند تا تعزیراتی که بالای حزب اسلامی وضع شده‌اند برداشته شوند.
اما آقای امین از احتمال سفر یک هیات خارجی در راستای رفع این تحریم‌ها در کابل نیز خبر داد و گفت: «تا جایی که ما اطلاع داریم هفته آینده هیاتی از امریکا و سازمان ملل متحد جهت تطبیق مواد موافقت‌نامه در رابطه به برداشته‌شدن تعزیرات در کابل خواهد بود.»
امریکا و سازمان ملل متحد هنوز در این خصوص به رسانه‌ها چیزی نگفته‌اند.
این در حالی است که محمدحنیف اتمر مشاور امنیت ملی در نخستین جلسه کمیسیون مشترک اجرایی تطبیق موافقتنامه صلح ابراز امیدواری کرده که کمیسیون مشترک، آن مواد توافقنامه را اولویت دهند که تحریم‌ها و محدودیت‌ها از گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی برداشته شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان