شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » «واشنگتن» علاقه‌مند به ادامه جنگ در افغانستان است

«احمد سعیدی» تحلیلگر سیاسی افغانستان گفت: واشنگتن در حال حاضر علاقه‌مند به ادامه جنگ در افغانستان و افزایش نیروهای نظامی آمریکایی در این کشور است.

این تحلیلگر با بیان اینکه آمریکا همچنین علاقه‌مند به گسترش درگیری‌ها در منطقه است، افزود: بی‌ثباتی از افغانستان به کشورهای آسیای مرکزی از طریق استان «بدخشان» این کشور گسترش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: کشورهای منطقه علاقه‌مند به ادامه درگیری‌ها در افغانستان نیستند، از این رو آنها به دنبال پیدا کردن راه‌هایی برای حل بحران در این کشور می‌باشند.

سعیدی در ادامه گفت: تلاش‌های مشترک کشورهای منطقه در رابطه با برقراری صلح و ثبات در افغانستان کمک موثری برای رسیدگی به حل مشکل این کشور خواهد کرد.

وی تصریح کرد: تلاش‌های روسیه در حل و فصل درگیری‌های افغانستان با وجود اینکه «مسکو» با بی‌میلی آمریکا برای متوقف کردن جنگ در افغانستان مواجه است، قابل تقدیر است.

این تحلیلگر افغانستانی افزود: گسترش بی ثباتی توسط بدخشان به کشورهای آسیای مرکزی بعید نیست و آمریکا در حال حاضر علاقه مند به افزایش نیروهای نظامی آمریکایی در افغانستان و گسترش درگیری‌ها در منطقه می‌باشد.

۱۴ آوریل سال جاری در مسکو پایتخت روسیه یک کنفرانس بین‌المللی در رابطه با حل و فصل درگیری‌ها در افغانستان برگزار می‌شود.

بر طبق برنامه، در این کنفرانس ۱۲ کشور، از جمله آمریکا و کشورهای آسیای مرکزی باید شرکت کنند اما «واشنگتن» دعوت روسیه برای شرکت در این نشست بین المللی را رد کرد.

دلیل امتناع آمریکا از شرکت در این کنفرانس این است که گویا باید نمایندگان واشنگتن قبل از برگزاری این کنفرانس با مقامات روسیه رایزنی می‌کردند.

آمریکا با این بهانه می‌خواهد در این کنفرانس شرکت نکند زیرا خاتمه درگیری‌ها در افغانستان با منافع واشنگتن سازگار نیست.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان