شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » والتز: روند مذاکرات صلح افغانستان مستلزم آتش بس است

مایکل والتز، قانونگذار جمهوریخواه امریکایی میگوید که بخاطر پیشرفت در روند مذاکرات صلح افغانستان، “آتش بس و کاهش در خشونت” از جانب طالبان یک امر لازمی است.

آقای والتز در یک مصاحبۀ اختصاصی با تلویزیون آشنا-صدای امریکا، گفت که طالبان احتمالاً توانایی کنترول قوماندانان و جنگجویان خود را نداشته و نگران اند که اگر آتش بس را بپذیرند، ممکن نتواند مانع حملات برخی از این جنگجویان شوند.

به گفتۀ این عضو مجلس نمایندگان ایالات متحده می‌گوید که طالبان با اکنون نشان نداده اند که روابط شان با گروه دهشت افگنی القاعده و شبکه حقانی را قطع کرده اند که به گفتۀ او این خود بی علاقگی طالبان نسبت به نتایج مثمر مذاکرات صلح را نشان می‌دهد.

قبل از این لنزی گراهام، یکی از سناتوران جمهوریخواۀ ایالات متحده نیز به روز دوشنبه (١٦ دسمبر) در کابل گفت که طالبان نمی‌تواند یک نیروی قابل اعتماد ضد تروریزم در برابر القاعده و داعش باشد.

مایکل والتز همچنان برگزاری انتخابات اخیر ریاست جمهوری در افغانستان را نشانۀ از دموکراسی عنوان کرده و در اشاره به طولانی شدن اعلام نتایج انتخابات، از همه جوانب خواسته تا “نتایج و خواست مردم را بپذیرند و بخاطر کشورشان کنار بیایند”.

این قانونگذاران امریکایی، فساد را در افغانستان یک مشکل بزرگ عنوان کرده است.

آقای والتز گفته است “میدانم که حکومت افغانستان و رییس جمهور غنی بخاطر رسیدگی به فساد تلاش کرده است”، ولی افزوده است که برای برچیدن دامن این پدیده “گام های بزرگ” باید برداشته شود.

مایکل والتز در واکنش به گزارش اخیر روزنامه واشنگتن پوست در مورد جنگ ١٨ ساله ایالات متحده در افغانستان، ضمن پذیرفتن مشکلات در این جنگ، گفته است که در این مدت افغانستان شاهد پیشرفت های چشمگیر نیز بوده است.

آقای والتز سرنگونی رژیم طالبان و کشته شدن اسامه بن لادن، رهبر گروه القاعده را از دست آوردهای عمدۀ جنگ افغانستان عنوان کرده است.

در یک گزارش تحقیقاتی رروزنامه واشنگتن پوست که هفته گذشته نشر شد، آمده است که مقامات امریکایی در مورد جنگ افغانستان به مردم معلومات گمراه کننده ارایه کرده اند.

اما وزارت دفاع ایالات متحده این موضوع را رد کرد که گویا عمداً در مورد این جنگ به مردم معلومات گمراه کننده ارایه کرده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان