شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » والی بامیان: امنیت مساجد و تکایا در محرم امسال با مشارکت مردمی تأمین خواهد شد

مولوی عبدالله سرحدی، والی بامیان در نشستی با علما و طلاب بامیان اظهارداشت: علما وارثین انبیا و نمایندگان دین خدا بوده و برای مستحکم نمودن روابط حسنه بین مردم و پیروان مذاهب نقش اساسی را دارند.

وی با اطمینان دهی از تأمین امنیت در ایام محرم افزود: تدابیر امنیتی شدید در سطح ولایت بامیان به خصوص مکان‌های پر ازدحام و نواحی شهر و مرکز بامیان از قبل اتخاذ شده است و مسئولین و نیروهای امنیتی بطور شبانه‌روزی در خدمت شهروندان قرار دارند تا مردم بتوانند در مرکز و شهرستان‌ها با خیال راحت مراسم عزاداری‌شان را برگزار کنند.

سرحدی از علما و برگزارکنندگان مراسم عزاداری نیز خواست تا در قبال اشخاص ناشناس، مشکوک و بیگانه که در مساجد و تکایا حضور می‌یابند، حساس باشند و در صورت متوجه شدن حضور چنین افرادی هر چه سریع‌تر به دفتر مقام ولایت و بخش‌های امنیتی گزارش دهند.

والی بامیان با اظهار اینکه داعش ساخته آمریکا است، تصریح کرد: داعش وجود خارجی ندارد و هر چه است مربوط به آمریکا است. در زمان جمهوریت زخمی‌های داعش در بیمارستان‎‌های دولتی مداوا می‌شدند و اکنون نیز پروژه داعش یک حرف پوچ است. در حقیقت آنها مزدوران آمریکا هستند که تغییر نام داده‌اند و می‌خواهند آتش جنگ و نفاق را شعله‌ور سازند.

وی از علما و برگزارکنندگان مراسم محرم خواست تا مردم نیز در کنار نیروهای امنیتی کمیسیونی را تشکیل بدهند و برای تأمین امنیت ورودی‌های داخل مساجد و منابر چندین نفر را از میان خود انتخاب کنند و به صورت شبانه‌روزی متوجه ورودی‌ها، نقاط آسیب‌پذیر و اماکن پر تردد باشند.

سرحدی همچنین خواهان تشکیل کمیسیونی برای بررسی و نظارت از سقاخانه‌ها و روند توزیع نذری شد و گفت: دفاتر آیات عظام و علما باید با تشکیل یک کمیسیون، افراد با اعتماد و زیرک را در سقاخانه‌ها مستقر کنند تا بر روند توزیع شربت و مواد غذایی به گونه دقیق نظارت کنند تا شاهد مسمومیت نباشیم و جلو افراد مخل امنیت و تفرقه‌انداز نیز گرفته شود.

والی بامیان ضمن تأکید بر حفظ اتحاد و انسجام بین پیروان مذاهب اسلامی نیز گفت: اگرچه یهود و نصارا و در رأس آن آمریکا خیلی تلاش کردند و تلاش دارند که از طریق ناامنی و انجام پروژه‌های شوم بین پیروان مذاهب و اقوام افغانستان اختلاف ایجاد کنند، اما الحمدالله موفق به این کار نشدند و روز به روز اتحاد و همبستگی بین اقوام و مذاهب افغانستان بیشتر می‌شود و علما در این عرصه بیشتر از گذشته وظیفه دارند که مردم را به اتحاد و همبستگی و حمایت از حکومت اسلامی تشویق کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان