شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » واکنش تند سفیر ایران به اظهارات سفیر امریکا در کابل

محمد رضا بهرامی، سفیر ایران در کابل در واکنش به اظهارات اخیر سفیر امریکا در کابل می گوید که امریکا می خواهد اختلاف اش با تهران و ناکامی اش در جنگ سوریه و عراق را در افغانستان دنبال کند.

جان بس سفیر امریکا در کابل اخیراً در گفتگو با بی بی سی گفته که ایران، برای جنگجویان طالب در افغانستان پشتیبانی لوجستیکی فراهم می سازد و این همکاری به ناامن شدن مرز های شرقی ایران تمام خواهد شد.

اما آقای بهرامی متهم شدن تهران به پشتیبانی از طالبان را از سوی سفیر امریکا در کابل، غیرمستند و غیر منطقی می خواند و از این کشور خواستار ارایه اسناد به دولت افغانستان است.

آقای بهرامی می افزاید: “ما اعلام کردیم که تماس داریم. بین تماس و ارتباط مرز کشیدیم و گفتیم که ارتباط به مفهوم مشروعیت زای است ما این سیاست را نداریم اما تماس کاملاً محدود است و هدف گذاری ها کاملاً مشخص است.”

اما آن‌چه واقعیت است، این‌که آمریکا به دنبال ادامه سیاست‌های بی ثبات سازی خود در خاورمیانه، از آن‌ها در افغانستان که خود طی دو دهه اخیر درگیر جنگ داخلی بوده حمایت می‌کند تا بتواند اهداف و پروژه خود را در منطقه به پیش ببرد. در واقع آمریکا پس از شکست‌هایی که در خاورمیانه و منطقه داشته است تلاش می کند تا بتواند سیاست‌های خود را از این طریق پیش برده و وجهه خود را ترمیم بخشد.

وزارت خارجه افغانستان در پیوند به رویارویی تهران و واشنگتن در کابل چیزی نمی گوید اما پافشاری دولت پیوسته بر همگرایی کشور ها در افغانستان بوده نه تقابل.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان