شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » وزارت آموزش افغانستان از طرح جدید ویژه دانشجویان تربیت معلم خبر داد

 وزارت آموزش و پرورش افغانستان طرح جدیدی را در درست اجرا گرفته است که بر اساس آن، برای دانش‌آموزانی که قصد ورود به دانشگاه تربیت معلم را دارند، زمینه کار عملی ۳ ساله فراهم می‌شود.

«نوریه نزهت»، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش افغانستان گفت: این طرح در تفاهم با وزارت تحصیلات عالی تدوین شده و بر اساس آن دانشجویان دانشگاه تربیت معلم در سال دوم تحصیلی خود به‌عنوان کار آموز جذب مدارس می‌شوند و پس از سپری شدن یکسال از دوره کار آموزی، می‌توانند همزمان با ادامه تحصیل به‌صورت داوطلب در مدارس تدریس کنند.

نزهت افزود: هر دانشجوی علاقمند به این برنامه می‌تواند با پایان دوره تحصیلی خود، تجربه کاری ۳ ساله کسب کند.

دانشجویانی که این برنامه را با موفقیت سپری می‌کنند به‌عنوان گزینه‌ برای استخدام در شغل‌های رسمی دبیری، در نظر گرفته می‌شوند.

نزهت همچنین خاطرنشان کرد: کسب تجربه کاری و آموزش شیوه‌های تدریس به‌صورت عملی برای دانشجویان تربیت معلم کمک می‌کند تا آنان در آزمون‌های جذب معلم، نمرات خوبی را کسب کنند.

رفع کمبود معلم و فراهم سازی زمینه یادگیری عملی شیوه‌های تدریس برای دانشجویان علاقمند به حرفه دبیری در آموزش از مزایای عمده این طرح عنوان شده است.

وزارت آموزش و پرورش افغانستان با تعهدی که در زمینه افزایش کیفیت آموزش دارد، ده‌ها هزار معلمی را که تاکنون تحصیلات عالی ندارند، تحت پوشش برنامه‌های آموزش حین خدمت قرار می‌دهد.

غیرسیاسی شدن آموزش، کاهش تمرکز گرایی، اصلاحات در تشکیل مدارس، تغییر پروژه‌ها به مراحل و معرفی آموزش به‌عنوان یک نهاد ملت‌ساز، ۵ هدف عمده آموزش را تشکیل می‌دهد.

/انتهای پیام/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان