شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » وزیر حج: برای انتقال حجاج به عربستان سعودی آمادگی کامل گرفته شده است

اطلاعات روز: وزیر حج و اوقاف می‌گوید که این وزارت آمادگی کامل دارد تا روند انتقال حجاج را به عربستان سعودی بدون هیچ مشکلی آغاز کند.

فیض‌محمد عثمانی وزیر حج و اوقاف، امروز (یکشنبه، ۳، سرطان) که برای پاسخ‌گویی در نشست عمومی مجلس سنا فراخوانده شده بود، گفت که تمام قراردادهای مربوط به انتقال حجاج به عربستان امضا شده و این وزارت منتظر صدور ویزا برای حجاج افغان است.

آقای عثمانی افزود که قرارداد انتقال حجاج با شرکت هوایی «کام‌ایر» با سهم ۳۰ درصدی شرکت آریانا به امضا رسیده و تقسیم اوقات پرواز به منظور صدور ویزا به دولت عربستان ارائه شده است.

به گفته‌ی او، دولت عربستان نیز پس از پایان ماه هجری قمری، روند صدور ویزا را آغاز خواهد کرد.

او تاکید کرد که انتقال حجاج به عربستان سعودی از ۲۳ ماه سرطان آغاز خواهد شد و هیچ مشکلی در این زمینه باقی نمانده است.

همچنین، آقای عثمانی یادآور شد که وزارت حج و اوقاف قراردادهای تأمین هوتل و غذای حجاج را در شهرهای مکه و مدینه منوره با کمترین هزینه و بهترین امکانات و سهولت‌ها، امضا کرده است.

او گفت که سهمیه حج افغانستان در سال جاری نیز همانند سال‌های قبل ۳۰ هزار نفر است و کمی و زیادی در این شمار به وجود نیامده است.

با این وجود، برخی سناتوران از مشکلات در نحوه قرارداد انتقال حجاج با شرکت کام ایر انتقاد کرده و یادآور شدند که در این روند به شرکت دولتی آریانا اولویت داده نشده است.

سناتوران همچنین از سهمیه دادن به برخی رهبران و احزاب سیاسی نیز انتقاد کردند.

اما فیض‌محمد عثمانی گفت که روند قرارداد انتقال حجاج در سال جاری شفاف بوده و با تفاهم شرکت آریانا انجام شده است و نیز این قرارداد در وقت معینه آن صورت گرفته است.

آقای عثمانی در مورد سهمیه دادن به رهبران و احزاب سیاسی چیزی نگفت اما تاکید کرد که وزارت حج در اختصاص سهمیه‌بندی‌ها نقشی ندارد.

بر بنیاد معلومات وزارت حج، از ۳۰ هزار نفر سهمیه حج افغانستان، ۲۴ هزار و ۴ صد نفر آن مربوط وزارت حج می‌شود که به مردم توزیع می‌گردد و متباقی سهمیه‌های ریاست جمهور، وارثین شهداء، اعضای شورای ملی و اعضای شوراهای ولایتی است که وزارت حج در توزیع آن نقش ندارد.

روند انتقال حجاج در سال‌های گذشته، جنجالی‌ترین روند در کشور خوانده می‌شد؛ اما گفته می‌شود این مشکلات در دو سال گذشته به حد اقل رسیده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان