شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » اقامه نماز بر پیکر «شیخ توکلی» در مقابل دفتر والی هرات/ اعتراضات وارد دومین روز شد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس؛ اعتراض شهروندان هرات مبنی بر ترور روحانی برجسته دینی شیخ توکلی وارد روز دوم خود شد، اعتراض کنندگان به رسم اعتراض جنازه شهید توکلی را به مقابل ولایت انتقال داده و نماز میت را درمقابل دفتر والی هرات ادا کردند.

شیخ موسی رضایی رئیس شورای علمای شیعه هرات گفت: دولت افغانستان باید هرچه زودتر  خواسته مردم را اجابت کند و به خواسته های انها احترام بگذارد.

وی تاکید کرد: در دوره های قبلی حتی در زمان طالبان امنیت عالمان دینی تامین بود اما اکنون ترورها و وجود باندها وگروه های تروریستی در هرات به خطری جدی برای عالمان و افراد عادی تبدیل شده است.

وی هشدار داد که دیگر شهروندان تحمل ترور علما را ندارند و بزرگان هم توان کنترل جوانان خشمگین هرات را ندارند وباید حکومت هرچه زودتر اقدام کند.

از سوی دیگر قاری احمد غور دروازی دبیرکل حزب الله افغانستان گفت: برای کشور ما مایه تاسف است که توکلی‌ها را از دست دادیم و اینها سرمایه ملی ما بودند.

وی بیان داشت که دشمنان مردم افغانستان  اول تمام گذشته افراد را مطالعه نمود و بعد برنامه‌های شیطانی‌اش را پیاده می‌کند.

وی با هشدار به حکومت گفت که کاری نکنید که احساسات مردم بر انها غلبه کند و ان وقت کنترل کردن شان از عهده بزرگان و سران حکومت خارج خواهد بود.

مولوی خداد صالح رئیس شورای علمای حوزه غرب افغانستان گفت: شعیه و سنی باهم برادر هستن و خصوصا در هرات دشمنان نتوانستند در سالیان مختلف با حملات‌شان میان اتحاد شیعه وسنی  رخنه کنند.

وی خطاب به دشمنان مردم  افغانستان گفت که ، اگر ما صدها شهید دیگر هم بدهیم، این اتحاد آهنین ما برهم  نخواهد خورد.

مهدی حدید عضو شورای ولایتی هرات تاکید کرد: سیاست‌های ناکام و کند عمل کردن نیروهای امنیتی عامل همچو حوادث هستند، درحال حاضر جلاد ها و تروریستان در هرات جا باز کرده و مردم را هدف قرار می‌دهند.

/انتهای پیام/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان