شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » وعدهٔ عبدالله عبدالله برای ادامه‌ی مذاکرات صلح بین‌الافغانی

به گزارش اسپوتنیک، عبدالله عبدالله، رئیس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: “بعد از آخرین سخنرانی به نمایندگی از افغانستان در این مجمع در سال قبل، ما گام‌های موثر و بی‌سابقه‌ای برای صلح و آشتی با طالبان برداشتیم تا بخشی از روند صلح با اعتبار به رهبری و مالکیت افغان‌ها باشند و از این طریق به توافق جامع سیاسی از راه گفتگو و آشتی دست یابیم.

در مواقع مختلف ما تعهد خود را برای مذاکرات غیرمشروط بین‌الافغانی و اعادۀ تمام حقوق و امتیازات به آنانی‌که خشونت را کنار می‌گذارند، اعلام کردیم. ما حتی امسال آتش بس یک‌جانبه‌‌یی را اعلام نمودیم که برای سه روز از سوی طالبان نیز پذیرفته شد و به مردم افغانستان فرصت این را فراهم ساخت تا بدانند که صلح چیست و چه پیامدهایی دارد”.

وی افزود: ” متاسفانه برنامه‌ها و طرح‌های ناعاقبت‌اندیشانه ما را از اعلام آتش بس دوباره بازداشت. ما تصمیم داریم به تلاش‌های خود برای دست یافتن به صلح و آنچه به خیر و صلاح ملت و مردم ما است، ادامه بدهیم”.

قابل ذکر است که آقای عبدالله در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در راس یک هیات بلندپایه دولتی از حکومت افغانستان نمایندگی می‌کند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان