شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » پوتین: هیچ نشانی از خروج نیروهای آمریکا از افغانستان دیده نمی‌شود

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، گفته است که کلا با ارزیابی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر شکست گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) در سوریه موافق است. اما او در عین حال نسبت به نفوذ پیکارجویان داعش به کشورهای همسایه هشدار داد.

آقای پوتین که در کنفرانس خبری پایان سال میلادی صحبت می‌کرد، درباره خروج نیروهای آمریکایی از سوریه گفت: “نمی‌دانم که این به چه معنایی است. آمریکا ۱۷ سال است که در افغانستان حضور دارد و تقریبا هر سال می‌گوید که می‌خواهد نیروهایش را از این کشور خارج کند. اما می‌بینیم که آن‌ها (نیروهای آمریکایی) هنوز در آن جا حضور دارند.”

رئیس جمهور روسیه افزود: “ما هیچ نشانه‌ای مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از سوریه تاکنون ندیده‌ایم، اما شاید چنین چیزی اتفاق بیفتد.

آقای پوتین در بخش دیگری از کنفرانس خبری امروز ضمن هشدار در مورد خطر دست کم گرفتن جنگ هسته‌ای گفت: “در حال حاضر مشخصه‌های خاصی وجود دارد که دلالت بر این خطر می کند. ما اساسا شاهد شکست قوانین بین المللی در کنترل این قبیل تسلیحات هستیم.”

رئیس جمهور روسیه در مورد تحریم‌های غرب علیه این کشور گفت: “روسیه تقریبا در تمام طول تاریخش با انواع تحریم ها روبرو بوده. اقتصاد ما با چنین فشارهای خارجی خود را سازگار کرده. این تحریم ها در مواردی فوایدی هم برای ما داشته و ما را وادار کرده تا توانایی‌های خودمان درارتباط با خیلی از مسائل استفاده کنیم.”

آقای پوتین در بخش دیگری از کنفرانس خبری خود در مورد فراز و فرودها در روابط این کشور با بریتانیا گفت: ” به نفع هر دو کشور است تا از بن بست ایجاد شده خارج شوند. ما علاقمند به احیای روابطمان با بریتانیا هستیم.”

روابط روسیه و بریتانیا در پی مسموم شدن سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روسیه در بریتانیا در اوایل سال جاری میلادی در یکی از شهرهای بریتانیا با تنش های شدیدی همراه شد و دو کشور به اقدامات دیپلماتیک علیه یکدیگردست زدند.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان