شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » چاووش‌اوغلو: ترکیه به حمایت از حکومت افغانستان ادامه می‌دهد

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه می‌گوید که دولت ترکیه به حمایت از حکومت افغانستان ادامه خواهد داد.

آقای چاووش‌اوغلو، شامگاه روز سه‌شنبه (۷ حمل) در کنفرانس «روند صلح افغانستان، همکاری‌های امنیتی و تعاملات منطقه‌ای» در تاشکند پایتخت ازبکستان سخنرانی می‌کرد، ضمن استقبال از مذاکره بدون پیش شرط حکومت افغانستان با طالبان اظهار داشت: «از این فراخوان استقبال می‌کنیم؛ ترکیه به حمایت‌ خود برای برقرای ثبات، امنیت و رفاه افغانستان ادامه خواهد داد».

او افزود، صلح پایدار در افغانستان از طریق روندی که دولت کابل آغاز کرده است حاصل خواهد شد. زیرا دولت وحدت ملی افغانستان که در آن تمام بخش های جامعه افغانستان وجود دارد از توانایی ویژه‌ای برای حفظ روند صلح برخوردار است.

وزیر امور خارجه ترکیه در ادامه گفت: «ترکیه سال‌ها است که از افغانستان حمایت می‌کند، تا زمانی که برادران افغان ما به کمک نیاز داشته باشند در کنار آنها خواهیم بود؛ ترکیه همیشه از برقرای ثبات، امنیت و رفاه در افغانستان حمایت می‌کند. به همین خاطر ما همه از گروه‌های مخالف در افغانستان می‌خواهیم تا دولت افغانستان را به خوبی شناخته، خشونت را محکوم کنند و بخشی از سیاست قانونی باشند».

آقای چاووش‌اوغلو در پایان سخنانش اظهار داشت: «طرح جدید با رهبری ترکیه برای روند صلح در افغانستان با نام روند استانبول را آغاز کردیم. بدین وسیله می‌خواهم از ازبکستان هم برای پیوستن به روند استانبول تشکر کنم. روند استانبول با حضور تاشکند ارزشمندتر خواهد شد».

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان