شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » غنی: حداقل دوهزارعضو داعش در افغانستان حضور دارند

محمد اشرف غنی، رئیس جمهورافغانستان امروز با حضور در همایش بین المللی «روند صلح افغانستان، همکاری‌های امنیتی و تعاملات منطقه‌ای» در تاشکند پایتخت ازبکستان اظهارداشت: “شبکه‌های تروریستی باهم وصل اند و اهداف مشترک دارند. افغانستان در خط نخست مبارزه با تروریسم قرار دارد و می رزمد. دست‌کم ۲۰۰۰ عضو گروه تروریستی داعش در این کشور حضور دارند”.

وی افزود: “نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان شجاعانه در مقابل آنان می جنگند و بیش از ۱۰۰۰ تن از عناصر آنها را کشته اند که بیشتر در ولایت‌های ننگرهار و کنر فعالیت داشتند. طی دو هفتۀ گذشته نیروهای افغان عملیات‌های موثری را برای ازبین بردن این تهدید‌های مشترک راه اندازی کرده اند”.

-شبکه‌های تروریستی فرامرزی تهدید بزرگی برای افغانستان و منطقه است

رئیس جمهور افغانستان تاکید کرد که “افغان‌ها در مبارزه با تروریسم قربانی‌های عظیمی را متقبل شده اند و نمی توان این مبارزه را به یک کشور محدود کرد. مدارس و تاسیسات ما تخریب شده است. با وجود این تهدیدات، اراده ما برای ازبین بردن آن قوی است”.

غنی اضافه کرد: “شبکه‌های تروریستی فرامرزی تهدید بزرگی برای افغانستان و منطقه است. عناصر این گروه‌ها جغرافیا نمی‌شناسند و سالانه از این طریق میلیاردها دلار در آمد دارند”.

-ما به خاطر تامین صلح از تمامی فرصت‌ها استفاده خواهیم کرد

رئيس جمهور افغانستان با اشاره به نشست بین المللی امروز در تاشکند بر اهمیت اجماع منطقه‌ای و بین المللی تاکید کرده و گفت: “باید فرصت‌های بیشتر برای گفتگو فراهم شود. امروز برای این گردهم آمده ایم که تهدید‌های مشترک متوجه ماست و هدف این نشست این است تا تهدیدات مشترک را از بین ببریم”.

غنی ضمن قدردانی از ازبکستان برای میزبانی این نشست اظهار داشت ما به خاطر تامین صلح از تمامی فرصت‌ها استفاده خواهیم کرد. این نشست برای مردم افغانستان امید تازه‌ای خواهد داد.

محمد اشرف غنی با اشاره به اهداف اقتصادی مشترک و روابط دو جانبه با ازبکستان تاکید کرد: “ما باید یک اقتصاد منسجم داشته باشیم و امروز این فرصت را داریم تا به یک منطقه بزرگ اقتصادی تبدیل شویم. موقعیت افغانستان باید درک شود و از این طریق می توانیم همکاری های منطقه ای را افزایش دهیم. از طریق همکاری با افغانستان باید مشکل کلیدی را که منطقه با آن مواجه است، حل کرد”.

وی در پایان تصریح کرد: “اگر پروژه‌های بزرگ منطقه ای تطبیق شوند برای مردمان خود خدمت بزرگی را انجام داده ایم. بجای سیاست های تقابلی باید فضای همکاری را ایجاد و وسعت دهیم”.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان