شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » کابل: طالبان کماندوها را آزاد کنند، ما جنگجویان شان را آزاد می‌کنیم

شورای امنیت ملی افغانستان می‌گوید که برای رهایی زندانیان طالبان، این گروه باید کماندوهای افغان که در نزد آنان به سر می‌برند را آزاد کنند.

جاوید فیصل، سخنگوی این شورا روز شنبه ۲۹ اگست (هشتم سنبله) در صفحۀ تویترش نگاشته است: “در طرح حکومت هیچ تغییر نیامده است. نخست طالبان باید کماندوهای مارا که در قید دارند رها کنند و سپس حکومت روند رهایی ۳۲۰ زندانی باقی مانده را دوباره آغاز خواهد کرد.”

او افزوده است که اکنون بر طالبان است که اقدام کرده و کمک کنند تا تلاش‌های صلح نتیجهٔ دهد.

سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان مشخص نساخت که چه تعداد از نیروهای امنیتی افغان در اسارت طالبان به سر می‌برند.

بر اساس توافقنامۀ صلح امریکا-طالبان که به تاریخ ۲۹ فبروری در قطر امضا شد، حکومت افغانستان باید ۵۰۰۰ زندانی طالبان را رها کرده و طالبان نیز ۱۰۰۰ اسیر دولت را از بند رها کنند؛ اما تا اکنون ۳۲۰ زندانی طالبان از زندان‌های حکومت و شماری از کماندوی افغان از قید طالبان رها نشده اند.

این در حالی است که حنیف اتمر، سرپرست وزارت خارجۀ این کشور دو روز پیش گفته بود که متباقی زندانیان طالبان نیز تا هفتهٔ آینده رها خواهند شد که به گفتۀ وی با رهایی این دسته، شمار مجموعی رهاشدگان زندانیان طالب به ۵۶۰۰ نفر خواهد رسید.

همزمان با این، عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی افغانستان گفته است که مذاکرات بین‌الافغانی در هفتهٔ آینده آغاز خواهد شد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان