شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » مسدود شدن نگارخانه‌ی بهزاد به دلیل آموزش خطاطی به دو کودک دختر از سوی امر به معروف در هرات

در ادامه وضع محدودیت‌ها، این‌بار مکان تاریخی «نگارخانه‌ی بهزاد» به دلیل آموزش خطاطی برای دو کودک دختر در هرات از سوی طالبان مسدود شد.

منابع محلی در ولایت هرات می‌گویند که مکان هنری و تاریخی «نگارخانه‌ی بهزاد» روز(سه شنبه، ۱۴ سنبله)از سوی نیروهای امر به معروف طالبان در این ولایت مهر و لاک شده است.

به گفته‌ی مسوولان نگارخانه‌ی بهزاد، این مکان بعد از حدود چهل سال فعالیت، اکنون مسدود شده و از فعالیت بازمانده است. همچنان گفته می‌شود که که نگار خانه‌ی بهزاد دستاورد‌های زیادی در عرصه‌ی هنر داشته و صدها هنرمند زن و مرد در این مکان هنری آموزش دیده‌اند.

محمد ابراهیم حبیبی، مدیر نگار‌خانه‌ی بهزاد می‌گوید این نگارخانه بزرگترین مرکز اکادمیک هنری در افغانستان بود که امروز توسط نیرو‌های امر به معروف بخاطر دو‌ تن طفل که سرگرم هنر خطاطی بودند مسدود شد.

وی می‌گوید:«نگارخانه بهزاد پس از چهل سال تیاتر و کار و خدمات شایان در عرصه هنر اسلامی در افغانستان، پلمپ شد».

هرات از جمله ولایات هنری و باستانی افغانستان است که همواره در عرصه‌های هنر و فرهنگ دستاورد‌های تاریخی زیادی داشته و هنرمندان زیادی را در خود پرورش داده است اما در دو سال گذشت شماری از این هنرمندان کشور را ترک کردند و تعداد امکان هنری فرهنگی نیز مسدود شده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان