شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » کارمندان زن در دادستانی‌های افغانستان ‘هفت برابر’ شده است

دادستانی کل افغانستان می‌گوید در دو سال گذشته تعداد کارکنان زن در این نهاد از سه درصد به ۲۲ درصد کل کارکنان افزایش یافته است.

جمشید رسولی، سخنگوی دادستانی کل افغانستان امروز چهارشنبه دهم دلو/بهمن در یک نشست خبری گفت افزایش حضور زنان فعال در این نهاد برای رسیدگی بهتر به قضایای خشونت علیه زنان و کاهش فساد اداری صورت گرفته است.

به گفته او، دادستانی کل در یک سال گذشته به ۲۷۰۱ قضیه خشونت علیه زنان رسیدگی کرده که شامل انواع خشونت‌های جسمی، روانی و مالی بوده است و موارد مختلف چون لت و کوب، خودسوزی، ازدواج‌های اجباری و غیره را در برمی‌گیرد.

آقای رسولی می‌گوید دادستانی کل افغانستان برای رسیدگی به قضایای خشونت علیه زنان اراده و قاطعیت خاص دارد و به تمامی این قضایا به گونه قانونی و عادلانه رسیدگی می‌کند.

اقدامات برای رسیدگی بهتر به قضایای خشونت علیه زنان

سخنگوی دادستانی کل افغانستان می‌گوید در تمامی ولایات افغانستان واحدهای اختصاصی برای رسیدگی به قضایای خشونت علیه زنان ایجاد شده که در ۳۲ ولایت این واحدها از سوی خود زنان اداره می‌شود.

به گفته او، همچنین در ۳۴ ولایت افغانستان آمریت‌های کاهش خشونت علیه زنان ایجاد شده که افزون بر ثبت آمارها، وظیفه بررسی دلایل و عوامل این خشونت‌ها را دارند.

او می‌گوید دادستانی کل از این بررسی‌ها در تهیه پالیسی‌هایش و در راستای از بین بردن عوامل خشونت‌ها استفاده خواهد کرد.

آقای رسولی می‌گوید افزون بر افزایش حضور زنان در تمام نهاد دادستانی، حضور زنان در سطح رهبری این اداره نیز افزایش یافته و اکنون سیزده زن در ریاست‌های این اداره مشغول کار هستند.

سالانه معمولا آمار خشونت علیه زنان در افغانستان بلند می‌رود. بیسوادی، اعتیاد، نبود امنیت، فرهنگ معافیت از مجازات، فساد اداری، بی اعتمادی به نهادهای عدلی و قضایی و سنت‌های ناپسند در افغانستان از دلایل مهم خشونت علیه زنان در این کشور خوانده می‌شود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان