شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » کتاب ” مباحث جدل برانگیز” اثر تازه‌ی داکتر مجیب الرحمان رحیمی در کابل رونمایی شد

کتاب ” مباحث جدل برانگیز” اثر تازه‌ی داکتر مجیب الرحمان رحیمی، نویسنده و پژوهشگر جوان کشور عصر دیروز (چهارشنبه، ۲۹ حمل) طی مراسمی در دانشگاه کابل رونمایی و مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

این کتاب که با طرح و صورت زیبا در ۳۱۷ صفحه به چاپ رسیده است، محتوای آن شامل ده مقاله علمی در دو بخش ( مباحث سیاسی) و ( مباحث هویتی – تاریخی ) می‌شود.

در این مراسم که پژوهشگران، استادان دانشگاه و شماری از دانشجویان و فرهنگیان کشور اشتراک کرده بودند، داکتر محمد امین احمدی رییس دانشگاه خصوصی ابن سینا، داکتر ذکیه عادلی استاد دانشگاه، عبدالحفیظ منصور، مجیب مهرداد و بشیر احمد انصاری از نویسندگان و پژوهشگران کشور این کتاب را نقد و بررسی کردند.

آقای امین احمدی نقد اش را با عنوان ” از صورت تا معنا ” آغاز کرد و طرح جلد، شکل زیبای کتاب، ویراستاری خوب و بکارگیری واژه های جدید و معادل واژه های خارجی و بیگانه را از ویژگی‌های خوب این کتاب خواند.

به گفته داکتر احمدی، نگاه علمی، اکادمیک، اصلاح گرایانه و عدالت خواهانه نویسنده و نیز استفاده از منابع درجه اول، این کتاب را در جمع یکی از ارزشمندترین آثار علمی قرار داده است.

به گفته منتقدان، این کتاب مطالب متنوع و جدل برانگیز دارد و از جمله مقاله‌های خوب آن می‌توان به ( لویه جرگه پارادوکس سنت و مدرنیته، واکاوی گفتمان مسلط تاریخی – فرهنگی ایران و افغانستان: تلاشی برای بازنگری و گشایش افق های تازه، شالودگی گفتمان شیعی- سنی: تلاشی برای بازنگری و اسطوره زدایی) اشاره کرد.

آقای احمدی همچنان گفت که نویسنده در این کتاب تلاش کرده که مشکلات نظام سیاسی افغانستان را بررسی کند، موضوعی که قابل بحث و جدل برانگیز است.

همچنان سخنرانان در این مراسم بر ویژگی‌های خاص این کتاب و داشتن مباحث قابل گفتمان و بحث تاکید کرده و از چاپ و نشر آن برای جامعه علمی کشور استقبال کردند.

در همین حال مجیب الرحمان رحیمی، نویسنده این اثر علمی و سخنگوی ریاست اجراییه کشور گفت که موضوعات این کتاب زمینه یک گفتمان بزرگ و مباحث علمی را آماده می‎سازد.

آقای رحیمی همچنان گفت که او در حال ترجمه پایان نامه مقطع دکتورای اش است که به شکل کتاب در آمده است و این اثر نیز به زودی چاپ و وارد بازار خواهد شد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان