شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » کشف دو واقعۀ جدید پولیو در پکتیکا

وزارت صحت کشور روز سه‌شنبه (۱۸ عقرب ۱۳۹۵) در خبرنامه‎ی از دریافت دو واقعۀ جدید پولیو در هفتۀ روان در ولسوالی برمل ولایت پکتیکا خبر داده است.

در این خبرنامه آمده است که با این دو واقعۀ جدید، شمار مجموع واقعات پولیو در ولسوالی برمل این ولایت به ۶ واقعه می‌رسد. گفتنی‌ست که به صورت کل در سال روان میلادی ۱۲ واقعه در سراسر کشور ثبت شده است.

خبرنامه می‎افزاید: “وزارت صحت و همکاران شان گام‌های فوری را به خاطر مبتلا شدن بیشتر کودکان به این مرض روی دست گرفته است که این گام‎ها شامل راه اندازی کمپاین گُسترده در ولایت پکتیکا و نظارت بیشتر می‌باشد.”

فیروز الدین فیروز، وزیر صحت کشور گفت:”مصاب شدن دو کودک دیگر به مرض فلج اطفال، مارا عمیقأ متأثر و اندوهگین ساخت. حکومت تلاش‎های قابل ملاحظه را جهت متوقف ساختن این مرض فلج کننده اتخاذ نموده است. اکنون اولویت اساسی این است که به طور فوری تمام کودکان در ولایت پکتیکا واکسین شوند تا در برابر این مرض معافیت حاصل نمایند.”

وی افزوده است که واکسین نمودن تمام اطفال در پکتیکا به ویژه آن عده کودکان که از پاکستان عودت می‎نمایند، بسیار ضروری است.

وی اضافه کرد که واکسین پولیو مصئون و موثر بوده و تنها راه برای وقایه از مرض پولیو به شمار می‎رود.

بربنیاد اطلاعات وزارت صحت عامه در حال حاضر روند عملی سازی برنامه پولیو در ۹۶ ولسوالی کشور با چالش‌های امنیتی رو به‌رو است.

در سال ۲۰۱۶ میلادی، ۶ رویداد فلج کودکان در سه ولایت ثبت شدند که از این میان چهار رویداد در کنر و دو رویداد دیگر در ولایت‎های کابل و هلمند بوده‎اند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان