شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » کمیسیون‌های انتخاباتی در حق مردم جفا کردند/مردم بیشتر از این ناکارآمدی را نمی‌پذیرند

معاون دوم ریاست جمهوری برای نخستین بار از کارکرد کمیسیون های انتخاباتی به شدت انتقاد کرد و به رهبری این کمیسیون هشدار داد که بیشتر از این مردم توان پذیرش ضعف و ناکارآمدی آنان را ندارند.



به گزارش خبرگزاری آوا، سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری امروز(یکشنبه) در “کنگره ملی مساعدت‌های حقوقی” در کابل تاکید کرد که اگر حکومت در پی اصلاحات در کمیسیون‌های انتخاباتی نباشد، انتخابات ریاست جمهوری به سرنوشت بدتر از انتخابات پارلمانی مواجه خواهد شد.



آقای دانش با بیان اینکه “متاسفانه برخی نهادهای دولتی نه تنها وظیفه قانونی خود را انجام نمی‌دهند یا درست انجام نمی دهند؛ بلکه در حق مردم جفا هم روا می دارند”، گفت: از نمونه های روشن آن، جفای آشکاریست که در این روزها از سوی کمیسیون های انتخاباتی در مورد انتخابات پارلمانی در حق مردم صورت گرفته است.



آقای دانش با انتقاد از تاخیر در اعلام نتایج انتخابات پارلمانی افزود: سه ماه از برگزاری انتخابات سپری شده است؛ نه تنها از نتایج اش خبری نیست، بلکه در سایه اتهامات تقلب، تخطی و فساد اعتبار و حیثت دولت و مردم افغانستان نیز زیر سوال رفته است.



دانش در ادامه تاکید کرد که ناکارآمدی کمیسیون‌های انتخابات باعث شده که “پرافتخارترین صحنه های مشق دموکراسی و مشارکت مدنی مردم به ابزار تنها و توهین های دوست و دشمن و یک نوع سرافنگندی برای مردم افغانستان تبدیل شود.”



 او هشدار داد که کمیسیون های انتخاباتی باید بدانند که کاسه صبر مردم افغانستان لبریز شده است، بیشتر از این نمی توانند ضعف ها و ناکارآمدی ها  را بپذیرند.



بااین همه معاون ریاست جمهوری از حکومت وحدت ملی خواست تا اصلاحات همه جانبه را روی دست گیرد و از اتلاف حقوق مردم افغانستان جلوگیری بکنند؛ در غیر این صورت، انتخابات ریاست جمهوری به سرنوشت بدتر از انتخابات پارلمانی مواجه خواهد شد.



این در حالیست که یک منبع معتبر حکومتی که نخواسته از وی نام برده شود به تازگی به رسانه ها گفته است که حکومت افغانستان و جامعه جهانی به این فیصله رسیده‌اند تا انتخابات ریاست جمهوری ۲۹ سرطان را کمیشنران جدید مدیریت کنند و پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی، اعضای فعلی کمیسیون های انتخاباتی عزل خواهند شد.

 

يکشنبه ۲۳ جدی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۵

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان