شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » گرامی‌داشت از چهارمین سالیاد مرگ مارشال فهیم

عبدالله عبدالله، که دیروز (جمعه، ۱۸ حوت) در مراسم چهارمین سالیاد درگذشت مارشال محمدقسیم فهیم، معاون پیشین ریاست‌جمهوری، سخن می‌گفت، هشدار داد که اگر کشور بار دیگر به‎سوی بی‌عدالتی و تفرقه برده شود، دیگر راه نجاتی نخواهد بود.
عبدالله گفت: «اگر یک بار دیگر ما آن غفلت بزرگ را بکنیم و خدای ناخواسته به‌سوی بی‌عدالتی و تفرقه‌ی قومی گام برداریم، دیگر چیزی که سبب نجات افغانستان شود، وجود نخواهد داشت.»
از سوی دیگر رییس اجراییه در رابطه به پیشنهاد‌های صلح به گروه طالبان گفت درهای صلح بدون هیچ قیدوشرطی به‌روی گروه‌های دخیل در جنگ افغانستان باز است و از سوی دیگر نبرد با این گروه‌ها نیز هم‌زمان ادامه دارد.
او تعهد کرد که در گفت‌وگوهای صلح با طالبان، هیچ معامله‌ی پنهانی‌یی صورت نخواهد گرفت. عبدرب رسول سیاف، یکی از چهره‌های جهادی کشور در این نشست از حکومت خواست تا در روند مصالحه با طالبان «پیش‌پرداخت نداشته باشد.» آقای سیاف با اشاره به گفته‌های گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی می‌گوید، نباید ولایت‌ها و ولسوالی‌ها دو دسته به دشمن واگذار شوند: «اگر طالبان با حکومت صلح کنند، بدون شک صاحب تمام این ملک خواهند بود.»
آقای سیاف هشدار داد که اگر بخش‌هایی از کشور به طالبان واگذار شود، آن بخش‌ها به مرکز فساد مبدل خواهد شد.
گلبدین حکمتیار در گفت‌وگویی با روزنامه‌ی امریکایی نیویورک تایمز گفته است که حکومت برخی مناطق را به‌صورت خودمختار محلی در شماری از ولایت‌ها در اختیار گروه طالبان قرار دهد. او گفته است که شخصاً این طرح را به رییس‌جمهور غنی سپرده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان