شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » انتخابات افغانستان؛ اختلاف نظر غنی با کمسیون مستقل و بی‌میلی مردم به مشارکت

 چندی پیش در یک مناظره تلویزیونی در یکی از رسانه های افغانستان معاون کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد که  غنی به صورت مستقیم در مسائل این کمیسیون دخالت  می‌کند.

وی بیان داشت: این کار رئیس جمهور افغانستان خلاف مقررات کمیسیون مستقل انتخابات است.

«خلیل احمد شهید زاده» عضو پارلمان افغانستان و نماینده مردم هرات نیز در این مورد گفت: اختلاف دیدگاه  میان حکومت و کمیسیون مستقل انتخابات نگرانی زیادی را به وجود آورده است.

شهید زاده گفت: کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان هم از آغاز کار خود تاکنون متهم است به سهل انگاری و بی میلی به انجام روند انتخابات  بوده است.

وی افزود: پس از آغاز ثبت‌نام رای دهندگان در افغانستان اطلاعات لازم از سوی کمیسیون صورت نگرفته است و این موضوع باعث بی اطلاعی مردم از روند انتخابات شده است.

نماینده مجلس افغانستان ادامه داد: با توجه به عوامل گفته شده و همچنین بی علاقگی مردم به شرکت در انتخابات از مهمترین مشکلات پیش روی انتخابات آتی خواهد بود.

از سوی دیگر «داوود صدیق زاد» رئیس کمیسیون مستقل انتخابات هرات نیز گفت: بر اساس فهرست زمان بندی کمیسیون مستقل انتخابات ؛ روند ثبت نام نامزدان پارلمان و شورای شهرستان‌ها روز شنبه در سراسر افغانستان آغاز شده است و تمام نامزدان انتخاباتی باید تا روز ۲۲ جوزا سال جاری روند ثبت نام خود را تکمیل کنند.

وی بیان داشت که داشتن شهروندی افغانستان، ۲۵ سال سن،جمع‌آوری یکهزار شناسنامه برچسب دار از جمله مهمترین شرایط نامزد شدن در انتخابات پارلمانی است.

/انتهای پیام/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان