شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » رسیدگی خارج از نوبت به پرونده قتل ستایش

دادستان عمومی و انقلاب ولسوالی ورامین ایران با تاکید بر رسیدگی ویژه و خارج از نوبت به پرونده قتل ستایش قریشی دختربچه شش ساله افغانستانی، گفت: از نخستین لحظات وقوع این جنایت، رسیدگی به این پرونده به طور ویژه و خارج از نوبت در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری آوا، وی گفت: قتلی اتفاق افتاده ومتهم به جرم خود اقرار کرده و دستگاه قضا منتظر اظهار نظر طب عدلی/ پزشکی قانونی در خصوص این اتفاق است.

ابوالقاسم مراد طلب تصریح کرد: به محض اعلام نظر پزشکی قانونی حداکثر ظرف دو روز پرونده جهت رسیدگی نهایی به دادگاه کیفری یک ولایت تهران ارجاع داده می شود و با توجه به این که متهمین کمتر از ۱۸ سال در زندان بزرگسالان نگهداری نمی شوند، متهم به قتل این پرونده نیز به کانون اصلاح و تربیت تحویل داده شده است.

وی تأکید کرد:هیچ گونه کوتاهی در رسیدگی به این پرونده صورت نخواهد گرفت و خارجی بودن مقتوله در روند رسیدگی عادلانه به این پرونده کمترین تأثیر را ندارد.
پسر ۱۷ ساله ای (ا – پ) روز یکشنبه ۲۲ حمل ستایش قریشی دختربچه شش ساله افغانستانی ساکن منطقه خیرآباد ورامین را وقتی از خانه خارج شده بود، ربود و پس از هتک حرمت، به قتل رساند.

نیروی انتظامی در روز جنایت، قاتل را دستگیر کرد و پرونده قضایی این حادثه در مراجع ذیصلاح درحال رسیدگی است.
ولسوالی ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است که ده ها سال است میزبان هزاران مهاجر افغانستانی است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان