شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » رییس‌جمهور غنی: جلو قاچاق در بنادر گرفته خواهد شد

رییس‌جمهور غنی در دیدار با شماری از مسوولان مرکزی و ولایتی اتاق صنعت‌کاران گفته که همانند بندر تجارتی تورخم قاچاق در دیگر بنادر و مسیرها گرفته خواهد شد.

آقای غنی افزوده که جلوگیری از قاچاق، در اولویت کار حکومت قرار دارد و «همانگونه که شما گفتید، جلو قاچاق در تورخم گرفته شده، در بنادر و مسیرهای دیگر که امکان قاچاق وجود داشته باشد، حکومت برای جلوگیری آن، تلاش‌های خویش را نیز تسریع خواهد بخشید.»

شماری از صنعت کاران در این نشست گفته‌اند که اکنون ۳۲ سکتور تولیدی در افغانستان به خودکفایی کامل و ۲۲ سکتور در بخش‌های دیگر به نیمه‌خودکفایی رسیده و اگر حکومت از آنان حمایت کند، سکتورهای متذکره نیز به خودکفایی خواهد رسید.

آنان به ‌خاطر سرمایه‌گذاری بیشتر در بخش صنعت، ابراز آمادگی کرده و پیشنهادات مشخص خویش را در خصوص رشد صنعت، رفع چالش‌ها در برابر صنعت و احیا و انکشاف پارک‌های صنعتی با رییس‌جمهور در میان گذاشته است.

آقا غنی استفاده از صنعت در رشد اقتصاد تولیدی و سرمایه‌گذاری را مهم خوانده و گفته که حکومت در عرصه‌ی رشد صنعت به هرگونه همکاری آماده است و برای رشد این بخش، برنامه‌ی مشخص دارد.

او از صنعت‌کاران خواسته که در زمینه‌ی رشد صنعت به خصوص در عرصه‌ی تولید انرژی آفتابی و بادی و همچنان نساجی، سرمایه‌گذاری کنند.

غنی وعده داده که حکومت حاضر است برای ساخت وسایل تولید انرژی آفتابی، زمین را برای ایجاد پارک صنعتی در اختیار صنعت‌کاران قرار دهد و همچنان از تولیدات نساجی داخلی برای ساختن یونیفورم نیروهای امنیتی استفاده کند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان