شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » سازمان حمایت از اطفال: وضعیت کودکان افغان خطرناکتر می‌شود

سازمان بین المللی حمایت از اطفال (Save the Children) با توجه به کشته‌شدن ۳۶۳ کودک افغان، در شش ماه گذشته، گفته است که وضعیت برای کودکانی که به مکتب می‌روند با گذشت هر روز خطرناک‌تر و سخت‌تر می‌شود.

روز گذشته یوناما گزارش خود را در مورد آمار کشته‌شدگان و زخمیان ملکی در جریان شش ماه ۲۰۱۸ میلادی اعلام کرد که بر اساس آن، ۱۶۹۲ فرد ملکی به شمول ۳۶۳ کودک کشته و ۳۴۲۰ غیرنظامی دیگر به شمول ۹۹۲ کودک زخمی شده اند.

دفتر حمایۀ اطفال با توجه به گزارش گفته است که آمار کودکان قربانی در مقایسه به ارقام سال گذشته ۱۵ درصد کاهش یافته است؛ اما این اداره افزایش حملات بر آموزش و تاسیسات آموزشی را نگران‌کننده خوانده و گفته است که تنها در یک ماه گذشته ۱۲ حمله بر نهادهای آموزشی ننگرهار انجام شده است.

اونو ون منِن، رئیس موسسه حمایه اطفال در افغانستان گفته است: “صدها کودک در نتیجه درگیری‌ها در افغانستان کشته شدند – تقریباً دو طفل در یک روز کشته شده اند – این در حالیست که آنها باید درس بخوانند و از دوره کودکی خود لذت ببرند”.

به گفتۀ آقای منِن، وضعیت برای شهروندان افغان و کودکانی که به مکتب می‌روند، روز به روز خطرناک‌تر و سخت‌تر می‌شود.

به باور این اداره، برعلاوۀ بازماندن اضافه از ۳.۵ میلیون کودک افغان از مکتب، جنگ و درگیری‌های مسلحانه وضعیت را بدتر ساخته است.

سازمان حمایت از اطفال تأکید کرده است که حملات مسلحانه بر غیرنظامیان به شمول کودکان نه تنها جان آنها را می‌گیرد و یا آنان را زخمی می‌سازد، بلکه در درازمدت تأثیرات روحی و روانی این حملات سبب می‌گردد که کودکان از رشد باز مانند.

این اداره از طرف‌های درگیر جنگ خواسته است که در جریان درگیری‌ها به مصؤونیت کودکان توجه داشته باشند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان