شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » طالبان و داعش از استخراج غیرقانونی معادن سود می‌برند – اتحادیه اروپا

سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان با ابراز نگرانی می‌گوید که در کنار طالبان و جنگ سالاران، گروه داعش نیز به معادن افغانستان دسترسی دارد.

پپری مایدون، سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان که روز یک شنبه (۱۸ حمل) در مراسم روز جهانی جیولوژیست‌ها صحبت می‌کرد گفت طالبان، داعش و جنگ سالاران از ادامهٔ استخراج غیرقانونی معادن در افغانستان سود می‌برند.

او افزود: “افغانستان متاسفانه امسال هم از نگاه تطهیر پول، تمویل تروریزم درفهرست کشورهای خطرناک قرار دارد، پس از باید استخراج غیر قانونی معادن با قوت و ارادهٔ جدی مهار شود.”

به گفته وی، اگر جلو استخراج غیرقانونی معادن در افغانستان به صورت جدی گرفته نشود، شهرت جهانی این کشور صدمه می‌بیند.

سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان می پذیرد که حکومت افغانستان در هجده سال گذشته نتوانسته به گونه درست از معادن افغانستان استفاده کند.

آقای دانش افزود: “امروز حفاظت و صیانت از منابع طبیعی مسوولیت ملی تمام مردم افغانستان است، سکتور خصوصی هم باید در بخش معادن سرمایه گذاری کنند و هم به معادن به یک دید ملی بنگرند و هم با حکومت افغانستان در تطبیق قوانین و مبارزه با فساد و قاچاق همکاری کنند”

آقای دانش از شهروندان افغانستان می‌خواهد که در همکاری با دولت اجازه ندهند که “عده سودجو و یا تروریست‌ها سرمایه ملی افغانستان” را تاراج کنند.

پیش از این نگرانی، سازمان بین‌المللی ابتکار شفافیت صنایع استخراجی، عضویت افغانستان را به تعلیق در آورد. این سازمان در ماه دلو گذشته، دلیل این تصمیم خود را بی مدیریتی در سکتور معادنو بی توجهی حکومت در تطبیق معیارهای این سازمان اعلام کرد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان