شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » هشدار غنی به طالبان؛ برای پذیرفتن صلح زمان زیاد ندارید

اشرف‎غنی، رییس‎جمهور به طالبان هشدار می‎دهد که برای پذیرفتن صلح زمان زیاد ندارند و اگر افغان هستند باید به این روند بپیوندند در غیر آن از سوی نیروهای دولتی سرکوب خواهند شد.

وی پس از ادای نماز عید، گفت: “طالبان و پشتیبانان شان تنها هستند و حکومت افغانستان از همکاری‎های جهانی و روابط جهانی برخوردار است.”

وی کار کردهای نیروهای دولتی را نیز می‎ستاید.

پس از ماه رمضان که برای افغانستان مرگباترین ماه در بیشتر از یک و نیم دهه اخیر بوده است، رییس‌جمهور یک بار دیگر با پیام صلح آمده است، اما این پیام عیدانه اش نسبت به پیام های سال‎های دیگر تفاوت هایی هم دارد.

پیام دیگر رییس جمهور به جهانیان این است که هراس‎افگنی هیچ مرزی را نمی شناسد و همه در برابر این پدیده باید بسیج شوند.

وی رسیده‎گی از بازمانده‎گان قربانیان نیروهای دولتی و قربانیان حملات هراس‎افگنی برای حکومت وحدت ملی اولویت دارد و کار کردهای نیروهای دولتی را می‎ستاید.

رییس جمهور غنی از برنامه‎یی برای شهر کابل نیز سخن گفت و افزود که تا چند هفتۀ دیگر “حکومت یک برنامۀ اقتصادی” را اعلام خواهد و کارهای برای بهبود امنیت، نیز انجام خواهد شد.

رمضان امسال در حالی گذشت که افغانستان از رهگذر رویدادهای ضد امنیت در یکی از دشوار ترین ماه ها قرار داشت، در این ماه در رویدادهای هراس‎افگنانه در ولایت های خوست، کابل، پکتیا، هرات و هلمند بیش از  ۱هزارو ۵۰ تن کشته و زخمی شدند و کم ازکم سه بار هراس‎افگنان مکان‎های مقدس را درماه رمضان هدف قرار دادند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان