شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » «سید محمدعلی جاوید» رهبر حزب حرکت اسلامی افغانستان شد

دومین کنگره حزب حرکت اسلامی افغانستان امروز (شنبه) با شرکت صد‌ها تن از اعضای این حزب همزمان با ۳۷مین سالروز تأسیس آن در کابل برگزار شد و در نتیجه «سید محمدعلی جاوید» به عنوان رهبر و «سلطان‌علی مرتضی نیکزاد» به عنوان رئیس شورای مرکزی آن انتخاب شدند.

«سید محمدعلی جاوید» رهبر حزب حرکت اسلامی افغانستان در سومین و آخرین روز برگزاری دومین کنگره این حزب گفت: حرکت اسلامی افغانستان در طول ۳۷ سال گذشته فراز و نشیب‌های زیادی را پیمود و نقش موثری در ساختار نظام کنونی داشته است.

جاوید با بیان حرکت هزاران شهید تقدیم جامعه کرد، افزود: پس از تشکیل کنگره اول شاخه‌های متعددی تحت عنوان حرکت اسلامی تأسیس شد و اکنون نیز پس از گفت‌وگو‌های زیاد، این شاخه‌ها جمع نشدند.

وی در پایان سخنان خود توضیح داد: اگر «وزارت عدلیه» مشکلی ایجاد نکند، حرکت اسلامی افغانستان به همین نام باقی خواهد ماند و در صورت کدام مشکل، پسوند «آزاد» به این حزب اضافه خواهد شد.

در همین حال «سلطان‌علی مرتضی نیکزاد» رئیس شورای مرکزی حزب حرکت اسلامی افغانستان گفت: حرکت اسلامی افغانستان در ۱۹ حمل سال ۱۳۵۸ تأسیس شد و اکنون این حزب ۳۷ ساله شد.

نیکزاد افزود: برگزاری دومین کنگره حرکت اسلامی افغانستان با شرکت نمایندگان از ۳۴ ولایت کشور، سرآغاز فصل جدید حیات سیاسی این حزب خواهد بود.

وی از تدوین برنامه ۵ ساله این حزب خبر داد و تصریح کرد: ما با رویکرد جدیدی وارد عرصه شده و برای تأمین صلح و امنیت تلاش خواهیم کرد.

این در حالی‌است که حزب حرکت اسلامی افغانستان نقش موثری در دوران جهاد و پس از آن داشته، اما اکنون این حزب به ۵ شاخه متعدد تقسیم شده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان