شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » آلمان فرصت‌های شغلی یک یورویی را برای پناهجویان کاهش داد

آلمان برنامه شغلی یک یورویی برای پناهجویان را به طور چشمگیری کاهش و  بودجه اختصاصی برای این فرصت کاری پنج برابر کمتر شد.

قرار بود با برنامه ای که در آگوست ۲۰۱۶ اجرا شود  ۱۰۰ هزار کار یک یورویی برای متقاضیان پناهندگی اختصاص داده شود که مدت طولانی در انتظار تصمیم دولت این کشور در مورد پذیرش هستند.

روزنامه آلمانی «زود دویچه سایتونگ» در شماره روز پنجشنبه (۲۰ آوریل ۲۰۱۷) نوشت: به جای ۳۰۰ میلیون یورو که برای این برنامه در سال ۲۰۱۸ درنظر گرفته شد بود، حالا تنها ۶۰ میلیون یورو اختصاص داده می شود.

روزنامه نامبرده این مطلب را به نقل از نامه ای نوشته است که وزارت کار فدرال به وزارت های مربوط در ایالت ها فرستاده است.

در نامه آمده است که ۲۴۰ میلیون یوروی باقیمانده سهمیه سال ۲۰۱۸، برای تقویت بودجه مخارج اداری اداره امور کاریابی اختصاص داده می شود.

دولت آلمان در ابتدا می‌خواست از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ سالانه ۳۰۰۰ میلیون یورو را برای برنامه کار های یک یورویی پناهجویان بپردازد، که با بودجه سال ۲۰۱۶ حدود یک میلیارد یورو می شد.

تا پایان ماه مارس سال ۲۰۱۷ شمار تقاضا ها برای این کار ها تنها به تقریباً ۲۵۵ هزار می‌رسید اینکه چه تعداد جای کار اشغال شده است، تا کنون معلوم نیست.

دویچه وله نوشت: «شغل یک یورویی» یک اقدام سیاست بازار کار در آلمان است که با ممکن ساختن یک فرصت کاری برای بیکاران، آنها را به بازار کار آشنا می سازد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان