شما اینجا هستید
اخبار » برای کمک‌های بشردوستانه در افغانستان ۳۹۳ میلیون دالر نیاز است

سازمان ملل متحد در فراخوان کمک‌های بشردوستانه به افغانستان از جامعه جهانی ۳۹۳ میلیون دالر کمک درخواست کرده است. این کمک قرار است برای تامین سرپناه اضطراری، مواد غذایی، آب و مراقبت‌های صحی برای ۳.۵ میلیون نفر در سال ۲۰۱۶ مصرف شود.
مارک باودن، هماهنگ کننده امور بشری سازمان ملل متحد در افغانستان، در نشست فراخوان کمک‌های بشردوستانه در کابل گفت که این سازمان از جامعه جهانی می‌خواهد کمک درخواست شده را تأمین کنند و نگذارند افغانستان به یک کشور فراموش شده تبدیل شود.
آقای باودن افزود که برای رسیدگی به ۳.۵ میلیون نفر آسیب‌دیدگان احتمالی حوادث پیش‌بینی شده در ۱۲ ماه آینده، حداقل به ۳۹۳ میلیون دالر نیاز است تا برای نجات جان آن‌ها کمک صورت بگیرد.
عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت در این نشست گفت: «در سال ۲۰۱۶ میلادی پیش‌بینی شده که حدود ۳.۵ میلیون نفر در بخش‌های سرپنا، مصونیت غذایی، بهداشت، آب آشامیدنی و سایر بخش‌ها به کمک‌های عاجل بشری نیاز خواهند داشت و کمک درخواست شده ۳۹۳ میلیون دالری در نجات حیات مردم اساسی است.»
آقای عبدالله افزود از کمک درخواست شده قرار است بیش از ۵۳ میلیون دالر برای تامین سرپناه اضطراری، بیش از ۱۱۰ میلیون دالر در بخش زراعت، بیش از ۳۹ میلیون دالر در بخش صحت، بیش از ۶۳ میلیون دالر در بخش مواد غذایی، بیش از ۴۲ میلیون دالر در بخش مصونیت غذایی، بیش از ۲۰ میلیون دالر در بخش آب و متباقی بودجه در بخش‌های دیگر مصرف شود.
سازمان ملل متحد می‌گوید که کمک به بی‌جاشدگان جنگ افغانستان، آسیب دیدگان رویدادهای طبیعی، تغذیه کودکان زیرپنج سال که دچار سوء تغذی شدید هستند، از اولویت‌های آن‌ها در این برنامه است.
سازمان ملل متحد و دولت افغانستان هر ساله فراخوانی را برای کمک‌های بشردوستانه در افغانستان اعلام می‌کنند.
آقای عبدالله گفت فراخوان سال گذشته برای کمک‌های بشردوستانه ۴۱۷ میلیون دالر برآورد شده بود اما جامعه جهانی و همکاران بین‌المللی ۴۲۴ میلیون دالر را برای کمک های بشردوستانه در افغانستان مصرف کرده‌اند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان