شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » ساختمان شفاخانه زندان پلچرخی به بهره داری سپرده شد

شفاخانه ۳۰ بستر زندان پلچرخی کابل و ساختمان ریاست معارف ولایت غور که از بودجه دولت افغانستان و بانک جهانی ساخته شده است، به بهره برداری سپرده شدند.

ساختمان این شفاخانه که با همکاری وزارت صحت عامه و وزارت امور داخله ساخته و تجهیز شده است، امروز با حضور وزیر صحت عامه و شماری از مسؤلان وزارت امور داخله به بهره برداری سپرده شد.

فیروز الدین فیروز، وزیر صحت عامه گفت که عرضه خدمات صحی برای تمام اتباع کشور، بدون در نظر داشت نژاد، مذهب و اقوام یکی از وظایف عمده وزارت صحت عامه است.

وی تاکید کرد که زندانیان به عنوان یک قشر آسیب پذیر جامعه، نیاز مبرم به خدمات صحی دارند.

وزیر صحت عامه افزود:” در حال حاضر وزارت صحت عامه در۳۰ ولایت کشور برای زندانیان از طریق مؤسسات همکار و در چهار ولایت بشکل مستقیم خدمات صحی را عرضه می کند که بخش عمده عرضه خدمات صحی زندان پلچرخی کابل را نیز به عهده دارد”.

لوی پاسوال عبدالعلیم کوهستانی، رئیس عمومی محابس وزارت داخله از همکاری وزارت صحت عامه در بهره برداری از این پروژه قدردانی کرد.

وی افزود که قرار است به زودی یک شفاخانه ۵۰ بستر به منظور رسیدگی بهتر به نیاز زندانیان در زندان پلچرخی ساخته شود.

وزارت صحت عامه گفته است که شفاخانه زندان پلچرخی قبل از این در قالب یک کلینیک فعال بود و خدمات صحی خدمات را به زندانیان عرضه می کرد.

گفته شده است با ارتقاء این کلینیک به شفاخانه ۳۰ بستر، بخش های داخله، جراحی، دندان، لابراتوار، اکسری، بخش عاجل، بخش مشوره دهی خدمات کاهش اضطرار مواد مخدر و شعبه پانسمان در آن ایجاد شده است.

بر پایه معلومات مسؤلان مربوط، در حال حاضر بیش از ۱۳ هزار تن در زندان پلچرخی زندانی هستند که شماری از آنان از بیماری های مختلف رنج می برند.

همزمان، امروز ساختمان ریاست معارف غور که به هزینه بیش از۲۸ میلیون افغانی کمک بانک جهانی ساخته شده است، به بهره برداری سپرده شد.

صبغت الله اکبری، رئیس معارف غور به پژواک گفت که این ساختمان درسه طبقه با در نظر داشت نیازمندی این اداره در مدت سه سال ساخته شده است.

غلام ناصر خاضع  والی غور در مراسمی که به این مناسبت در شهر فیروز کوه برگزار شده بود، ابراز امیدواری کرد که با بهره برداری از این ساختمان مشکلات اداری معارف این ولایت برطرف شود.

اما والی با انتقاد از ضعف سیستم درسی در مکاتب غور گفت که کیفیت تدریس در مکاتب این ولایت برای وی قابل قبول نیست و باید در این راستا باجدیت بیشتری کار شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان