شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » طالبان حوزه سوم «لشکرگاه» را هدف موشک قرار داد

اعلام کرد: شبه‌نظامیان طالبان از یک هفته به این طرف به برخی مناطق مربوط حوزه سوم امنیتی پلیس شهر لشکرگاه موشک شلیک کرده‌اند.

وی افزود: طالبان با این موشک‌ها بیشتر پاسگاه‌های پلیس را هدف قرار داده‌اند، اما تاکنون در جریان این حملات کسی کشته و یا زخمی نشده است.

سخنگوی والی هلمند با تأکید بر اینکه این حملات طالبان از یک هفته به این طرف ادامه دارد، در مورد آمار شلیک‌های طالبان چیزی نگفت.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به گزارش‌های مبنی بر اینکه طالبان فرودگاه شهر لشکرگاه را هدف قرار داده‌اند، آن را تکذیب کرد و گفت: در جریان یک روز اخیر طالبان برخی مناطق نزدیک به فرودگاه را هدف قرار داده‌اند، اما هیچ موشک آنها به فرودگاه اصابت نکرده است.

زواک با بیان اینکه مسئولان امنیتی هلمند آماده نبرد با طالبان هستند، گفت: حوزه سوم شهر لشکرگاه اکنون تحت کنترل نیروهای دولتی بوده و قرار است امنیت حومه این حوزه امنیتی پلیس نیز تأمین شود.

وی با اشاره به اعزام نیروهای ارتش به حومه شهر لشکرگاه، گفت: امنیت شهر لشکرگاه بهبود یافته و دیگر نگران‌کننده نیست.

عمر زواک در ادامه با اشاره به تلاش‌های مسئولان امنیتی هلمند برای نابودی طالبان گفت: در سال آینده طالبان همانند سال‌های گذشته در هلمند موفقیتی به دست نخواهند آورد.

وی همچنین از مردم خواست تا برای تأمین امنیت بهتر با نیروهای پلیس و ارتش همکاری کرده و نگذارند تا طالبان مناطق‌شان را تصرف کنند.

سخنگوی والی هلمند در پایان سخنان خود تأکید کرد: طالبان تلاش دارند تا در سال آینده برخی مناطق هلمند را تصرف کنند، اما با توجه به آمادگی نیروهای دولتی به این مقصد خود نخواهند رسید.

این در حالی است که شبه‌نظامیان طالبان برخی شهرستان‌های مهم هلمند را در کنترل خود داشته و در اکثر شهرستان‌ها و حتی شهر لشکرگاه نفوذ گسترده‌ای دارند.

تاکنون چندین بار هیئت‌هایی از وزارت دفاع به هلمند رفته و همزمان با بازدید از نیروهای دولتی، دستور نابودی طالبان را صادر کرده‌اند، اما این سفرها و دستورهای مقامات نتیجه ملموسی نداشته است.

امنیت هلمند در حالی روبه وخامت گذاشت که گزارش‌ها از حضور و استقرار مقامات ارشد طالبان در این ولایت حکایت داشته و گفته می‌شود برخی مقامات نظامی طالبان تاکنون در هلمند مستقر شده‌اند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان