شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » عبدالله: کشورهای جهان برای ایجاد صلح دست به دست یکدیگر دهند

«عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان در شهر «استانبول» ترکیه در نشست کمیته سران بشردوستانه که به ابتکار ملل متحد برگزار شده، سخنرانی کرد.

عبدالله گفت: در سطح جهانی هنوز هم شمار زیاد مردم از گرسنگی، فقر، آفات طبیعی، بحران‌های سیاسی و مهاجرت‌ها رنج می‌برند و با چالش‌های متعددی رو به رو هستند و یکی از راه‌های حل اساسی برای حل این مشکلات، تامین صلح و ثبات می‌باشد.

وی افزود: متاسفانه امروز بیشتر از هر زمانی، بحران‌های ساخت بشر افزایش یافته و این بحران‌ها افزون بر کشورها و ملت‌های آسیب پذیر، سایر کشورها و ملت‌ها را نیز با چالش و تهدید مواجه ساخته است.

نیاز است که برای کاهش این تهدیدها تمام کشورها دست در دست هم گذاشته و مشترکاً کار کنند.

رئیس اجرایی افغانستان همچنان تاکید کرد که افغانستان طی دهه‌های گذشته در آتش جنگ و اختلافات می‌سوزد و با این حال، افغانستانی‌ها و به ویژه نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور با تمام این خطرات و تهدیدها مقابله کرده و مقاومتشان همچنان ادامه دارد.

عبدالله گفت: کشورش از لحاظ سیاسی، برنامه‌های متفاوتی برای عملی کردن و برون‌رفت از مشکلات دارد و اراده قوی و عزم قاطع دارد که برای از بین بردن چالش‌های موجود،  روند صلح یک گام اساسی و حیاتی است که تاکنون از طرف حکومت افغانستان تعقیب می‌شود.

کار مشترک نهادهای هماهنگ کننده کمک کنندگان بشری با افغانستان، همکاری مشترک جامعه جهانی برای از بین بردن خطرها و تهدیداتی که همگان را یکسان به چالش کشیده و داخل کشور کمک به متضررین از جمله کارهایی است که در دستور کار حکومت افغانستان قرار داشته و از جایگاه اساسی برخوردار است.

رئیس اجرایی افغانستان برای اقدامات پیشگیرانه از خطرها در هماهنگی و همسویی با ادارات کمک کننده جهانی، سرعت گرفتن کمک برای متضررین و برابر شدن کمک‌ها با سطح بحران را از دیگر برنامه‌های اساسی و توسعه‌ای دولت عنوان کرد.

وی گفت که بر اساس برنامه ملی توسعه افغانستان تا سال ۲۰۳۰ میلادی، برای کمک به پناهندگان افغانستانی در خارج از کشور و آوارگان داخلی اقدامات خاصی را در نظر دارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان