شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » پاسپورت الکترونیکی اتباع افغانستان طی یک ماه آینده صادر می‌شود

«سید نورالله راغی» سرکنسول افغانستان در مشهد مقدس از آغاز صدور پاسپورت الکترونیکی طی یک ماه آینده خبر داد و داشتن تذکره تابعیت افغانستان را برای دریافت پاسپورت های جدید ضروری عنوان کرد.

سرکنسول افغانستان در مشهد، ضمن تسلیت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی به امام خامنه‌ای، خانواده آن مرحوم و ملت شریف ایران، گفت: آیت الله رفسنجانی شخصیتی بود که بیش از نیم قرن برای استحکام ایران تلاش کرد و فردی تاثیرگذار در سطح منطقه و جهان بود.

پروسه صدور تذکره غیابی در کنسولگری افغانستان

وی از آغاز پروسه صدور تذکره غیابی در کنسولگری افغانستان در مشهد مقدس خبر داد و گفت: بر اساس حکم وزارت خارجه افغانستان، برای صدور پاسپورت جدید به خصوص پاسپورت الکترونیکی ارائه تذکره تابعیت افغانستان از سوی متقاضی الزامی می باشد.

 راغی در تشریح صدور تذکره غیابی در این کنسولگری گفت: بر اساس سهولت های ایجاد شده و هماهنگی‌های صورت گرفته، کسانی که توانایی رفتن به افغانستان برای دریافت تذکره را ندارند می توانند با مراجعه به این نمایندگی برای دریافت تذکره غیابی اقدام نمایند.

وی در گفت‌وگو با آوا افزود: متقاضیان می توانند با در دست داشتن تذکره یکی از اقارب خونی ( پدر بزرگ/ بزرگ، برادر، کاکا، خواهر) و ارائه فرم درخواست و معرفی یک نفر برای پیگیری کارهای اداری صدور تذکره در کابل برای گرفتن تذکره اقدام نمایند.

اخذ تذکره اتباع افغانستان طی ۲ روز انجام می‌شود

این مقام مسئول با بیان اینکه روند اداری اخذ تذکره طی یکی دو روز انجام می شود، خاطر نشان کرد کسانی که هیچ یک از   فامیل آنها در افغانستان حضور ندارد، می توانند دوستان خود و یا فامیل یکی از آشنایان خود را معرفی کنند بدین وسیله دیگر هیچ بهانه ای باقی نمی ماند.

راغی گفت:  اتباع افغانستان همزمان می توانند با تذکره اقارب خود برای فرزندانشان نیز برای تذکره غیابی اقدام نمایند.

وی تصریح کرد: کسانی که دارای تذکره‌های قدیمی هستند هم همانند کسانی تازه تذکره دریافت میکنند باید اسناد خود را به تایید وزارت خارجه افغانستان در کابل برسانند تا در آینده برای دریافت پاسپورت با مشکل مواجه نشوند.

تجهیزات و امکانات برای صدور پاسپورت الکترونیکی

سرکنسول ایران در مشهد مقدس با بیان اینکه تجهیزات و امکانات لازم برای صدور پاسپورت الکترونیکی در این نمایندگی آماده شده است، از آغاز این پروسه طی یک ماه آینده خبر داد.

وی گفت: در گام نخست برای دانشجویان پاسپورت الکترونیکی صادر خواهد شد و در گام بعدی با گروه بندی سایر مهاجرین برای آنها نیز صادر خواهد شد.

راغی با اشاره به حضور اتباع افغانستان مقیم ایران که دارای پروانه اقامت هستند، متذکر شد: هرچند داشتن تذکره برای صدور پاسپورت جدید الزامی هستند، اما با تسهیلاتی که برای این افراد در نظر گرفته شده است.

درخواست تذکره غیابی و انجام کارهای اقامتی اتباع

وی افزود: آنها می‌توانند پس از درخواست تذکره غیابی به کنسولگری مراجعه و برای کارهای اداری خود نظیر تعویض و یا تفکیک پاسپورت خود اقدام نمایند تا کارهای اقامتی آنها با چالش مواجه نگردد.

نماینده وزارت خارجه افغانستان در مشهد مقدس، با بیان اینکه تغییر نام افراد در اسناد هویتی بر اساس قانون افغانستان به حکم رئیس جمهور نیاز دارد، از اتباع افغانستان خواست تا هنگام ارائه درخواست دقت عمل داشته باشند تا در آینده با مشکل مواجه نشوند.

راغی از انجام مصاحبه برای تعیین هویت و تشخیص افرادی که برای تذکره به کنسولگری مراجعه می‌کنند، خبر داد و گفت: این کار برای جلوگیری از سوء استفاده صورت می‌گیرد تا اتباع غیر افغانستانی نتوانند تابعیت افغانستان را کسب نمایند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان