شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » آرامگاه انوری با ۱۰۰ هزار دلار ساخته می‌شود

«سیدحسین انوری» رهبر فقید حزب حرکت اسلامی افغانستان و مشاور رئیس جمهور در امور نظامی، یکی از شخصیت‌های موثر در تشکیل نظام کنونی بود.

انوری سال‌های متمادی را در جبهه‌های جنگ سپری کرده و در زمان جهاد و مقاومت، رشادت و دلیری‌های چشمگیری را از خود به نمایش گذاشت که بالاخره پس از یک عمر مجاهدت در ۶۵ سالگی چشم از جهان فروبست.

وی کارنامه درخشانی از خود برجا گذاشت و توانست نقش اثرگذاری در جامعه اجرا کند. پس از درگذشت سیدحسین انوری، مشکلات و نابسامانی‌هایی در حزب حرکت اسلامی مردم افغانستان به وجود آمد که از آن جمله انشعاب «ابوالحسن یاسر» معاون این حزب بود.

برای بررسی نقش سیدحسین انوری، چگونگی مشکلات در حزب حرکت اسلامی مردم افغانستان و وضعیت کنونی کشور، خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس با «سیدمهدی انوری» فرزند ارشد و رئیس بنیاد «سیدحسین انوری» به بحث و گفت‌وگو نشسته است که در ادامه مشروح آنرا خواهید خواند.

انوری با بیان اینکه رئیس جمهور نسبت به خواست حزب حرکت اسلامی مردم افغانستان و خانواده مرحوم انوری بی‌توجه بوده، گفت: بر اساس بیانیه اعضای رهبری حزب حرکت اسلامی مردم افغانستان و خانواده مرحوم انوری، قرار شد تا من به عنوان مشاور رئیس جمهور انتخاب شوم، اما پس از اینکه این مورد به صورت مکتوب به ریاست جمهوری فرستاده شد، توجهی به آن صورت نگرفت.

سید مهدی انوری از مشکوک بودن قضیه مشاوره شدن «ابوالحسن یاسر» بنا به درخواست مرحوم انوری گفت و تصریح کرد: یاسر به من گفت که سمت مشاوره رئیس جمهور به درخواست شخص سیدحسین انوری صورت گرفته و خودم هیچگونه دخالتی در آن نداشته‌ام، در حالیکه این قضیه مشکوک به نظر می‌رسد.

انوری با اشاره به تأسیس بنیاد سیدحسین انوری ادامه داد: هدف از تأسیس بنیاد سیدحسین انوری، ادامه دادن راه و روش، اندیشه و ایده‌های مرحوم سیدحسین انوری بوده و در تلاش هستیم تا بین رهروان آن مرحوم، همدلی و همگرایی ایجاد کنیم.

وی گفت: بنیاد سیدحسین انوری در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی و خیریه نیز فعالیت خواهد کرد تا بتوانیم ادامه دهنده راه انوری پس از مرگ وی باشیم.

رئیس بنیاد سیدحسین انوری از تبدیل مقبره مرحوم انوری به آرامگاه خبر داد و افزود: بر اساس تصمیم خانواده و بنیاد سیدحسین انوری، مقبره این شخصیت بزرگ به آرامگاه تبدیل می‌شود که نقشه آن طرح شده و امیدواریم که رهروان انوری با ما همکاری کنند.

سید مهدی انوری تصریح کرد: مساحت مکان مقبره مرحوم انوری ۳۰ متر عرض و ۳۲ متر طول داشته که هزینه ابتدایی آن ۱۰۰ هزار دلار در نظر گرفته شده است.

انوری از ایجاد کتابخانه و سالن نشست‌ها در مکان مقبره مرحوم انوری خبر داد و توضیح داد: در این طرح همزمان با اعمار مقبره، کتابخانه، سالن نشست، فضای سبز در محوریت مقبره، نماز‌خانه و حسینیه نیز در نظر گرفته شده و نیز در تلاش هستیم تا مدرسه‌ای را نیز در این مکان آغاز کنیم.

وی نقش سیدحسین انوری را در افغانستان موثر خواند و گفت: شخصیت انوری در جامعه، تأثیرگذار و مفید بود، زیرا اکثر چهره‌های مطرح سیاسی و جهادی به توانمندی انوری باورمند بودند

رئیس بنیاد سیدحسین انوری با بیان اینکه دورنمای افغانستان را درخشان می‌بینم، افزود: تاکنون تعریف درست از دوست و دشمن نداریم، عامل و پدید آورنده گروه‌های تروریستی پرسش‌های است که پاسخ آن نیز واضح است، اما متأسفانه توجه جدی به این موضوع نمی‌شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان