شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » الیس ویلز به طالبان: در مورد پیشنهاد صلح حکومت فکر کنید

ایالات متحده‌ی امریکا خطاب به طالبان گفته است که پیشنهاد صلح محمداشرف غنی، رییس‌جمهور افغانستان را جدی گرفته و در مورد آن غور کنند.
به نقل از صدای امریکا، الیس ویلز، دستیار معاون وزارت خارجه‌ی ایالات متحده‌ی امریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی، روز دوشنبه، ۱۴ حوت به خبرنگاران گفت که آقای غنی یک روند عزتمند صلح را به طالبان پیشنهاد کرده است.
آقای غنی هفته‌ی گذشته در کنفرانس پروسه‌ی کابل در ذیل پیشنهاد هفت‌گانه‌اش به طالبان گفت که حکومت وی حاضر است «بدون پیش‌شرط» با طالبان مذاکره کند و آنان را به صفت گروه سیاسی به رسمیت بشناسد.
با آن‌که ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان، در واکنش به کنفرانس کابل گفته که این نشست در صدد «تسلیم شدن» طالبان است، اما خانم ویلز گفت: «پیشنهاد ارایه‌شده به مفهوم تسلیم شدن طالبان نه بلکه روندی باوقار برای رسیدن به یک ساختار سیاسی است. کنفرانس پروسه‌ی کابل، واقعاً یک رویداد تاریخی برای تعیین یک هدف بود.»
این مقام امریکایی پیشنهادات رییس‌جمهور غنی به طالبان را «شجاعانه» توصیف کرد و گفت حکومت افغانستان محتاطانه به خواست طالبان گوش داده و به شماری از این خواسته‌ها پاسخ داده است.
طالبان هفته‌ی گذشته یکبار دیگر از آمادگی خود برای مذاکرات مستقیم با ایالات متحده حرف زده و گفتند که معضل افغانستان راه‌حل نظامی ندارد و باید راه‌حل صلح‌آمیز آن جست‌وجو شود.
ایالات متحده همواره مذاکرات مستقیم با طالبان را رد کرده و آنان را به روند بین‌الافغانی و مذاکرات صلح با حکومت افغانستان ترغیب کرده است، هرچند طالبان مذاکره با حکومت کابل را رد کرده و آن را دست نشانده می‌خوانند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان