شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » توافق با حکمتیار ما را به صلح نزدیکتر می کند/ایالات متحده طالبان را پای میز مذاکره بکشاند

سرور دانش که به منظور اشتراک در اجلاس عمومی سازمان ملل متحد در نیویارک به سر می‌برد روز گذشته با نماینده خاص آمریکا برای افغانستان و پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

دفتر معاون دوم ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ی گفته است که آقای دانش در این دیدار از آمریکا خواسته است تا برای کشاندن طالبان به میز مذاکره، بر پاکستان فشار بیشتری وارد کند و تعهدات‌ خود را نسبت به افغانستان عملی کند.

در خبرنامه تصریح شده که آقای دانش تاکید کرده که پروسه‌ی صلح به رهبری افغانستان به گونه‌ی تعقیب می‌شود که نگرانی مردم از بین رفته است و این روند به بهبود امنیت تاثیر مثبت دارد.

آقای دانش همچنان از حصول قریب الوقوع توافق با حزب اسلامی خبر داده و این مورد را گام مهمی در تامین صلح و امنیت کشور خوانده است.

در بخش دیگر این خبرنامه آمده است که حکومت افغانستان برای کنفرانس بروکسیل از مدت‌ها قبل آمادگی خود را آغاز کرده است و به زودی رییس جمهور غنی در راس یک هیئت عالی رتبه برای اشتراک در این کنفرانس عازم بلژیم خواهد شد.

معاون رییس جمهور تاکید کرده است که اصطلاحات انتخاباتی علی رغم تاخیرهای متعدد بالاخره از سوی رییس جمهور توشیح شده و این گام نخست برای آغاز کار کمیته گزینش و برگزاری انتخابات است.

آقای دانش از کمک‌ها و حمایت‌های آمریکا قدردانی کرده و خواهان تداوم این کمک‌ها شده است.

ریچارد اولسون نماینده خاص امریکا در امور افغانستان و پاکستان، اقدامات و پیشرفت اصلاحات انتخاباتی و پیشرفت مذاکرات با حزب اسلامی را به آقای دانش تبریک گفت است و تاکید کرده که آمریکا در کنفرانس بروکسیل حمایت‌هایش را با هماهنگی سایر دونرها از افغانستان اعلام خواهد کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان